sandraenkevin.reismee.nl

Australia

Goodday!

31 maart was het dan zover, heel vroeg in de ochtend was het tijd voor ons om het vliegtuig in te stappen op weg naar het grote Australie met al die enge, gevaarlijke beesten. Eerst nog een tussenstop in Sydney, hierdoor hadden we vanuit het vliegtuig mooi uitzicht op het Operahouse en de Sydney Harbour Bridge. En vervolgens op weg naar Perth, helemaal aan de andere kant van het land. We kregen tijdens deze reis van Nieuw-Zeeland naar Australie trouwens twee keer ontbijt, omdat we eigenlijk terug gingen in de tijd. Bij het vliegveld werden we opgewacht door Marianne, bij haar en haar gezin zijn we bijna de hele maand geweest!

Onze eerste indruk van Australie was dat het eigenlijk wel een beetje hetzelfde leek als Nieuw-Zeeland, maar toen waren we ook alleen nog maar in de stad geweest natuurlijk en dan zie je niet erg veel van het land. Later realiseerden we ons dat er eigenlijk bijna geen bergen zijn hier en je hebt heel veel rood zand. De gravelroads zijn hier rood en in Nieuw-Zeeland grijs.Met de Pasen gingen we een weekendje naar de farm van Roland en Marianne er ging nog een ander gezin mee, waardoor het echt een supergezellig weekend was. Daar hebben we ook voor het eerst kangoeroes rond zien springen. We konden lekker rondcrossen op de quad en motorbikes.

Laughing
Ook hebben we geschoten met verschillende geweren, op blikjes. Op 1 avond gingen we met de 'schietauto' op jacht om dieren te schieten, erg gaaf om een keer mee te maken.

Weer terug in Perth, zijn we naar een Koalapark geweest en daar konden we koala's knuffelen. Dat was echt superleuk, het zijn echt schattige beestjes! In het park waren ook nog heel veel andere dieren, onder andere ook tamme kangoeroes die we konden voeren en aaien, heel leuk! Ook zijn we naar het Reptile Centre geweest, waar heel veel slangen 'wonen'. We hebben er zelfs 1 vastgehouden, dat was een verplichting volgens Marianne.

Tongue Out
Sandra vond het een beetje eng, want het hoofd van de slang kwam steeds dichter naar haar toe. We hebben er ook een krokodil gezien en een wombat (soort varken). En er waren nog veel meer reptielen en vogels.

We zijn ook twee keer een dagje naar het centrum van Perth geweest,heel gezellig daar! We hebben de haven gezien, de Bell Tower, de winkeltjes natuurlijk en we zijn naar Kings Park geweest, een heel mooi park met prachtig uitzicht over de hele stad. De tweede keer dat we in de stad waren, waren er allemaal straatartiesten en we liepen net langs toen er een man net begonnen was, dus wij dachten dat is wel leuk om even naar te kijken. Tot overmaat van ramp werd Sandra uitgekozen als 'vrijwilliger', oftewel om zichzelf voor gek te zetten. En Kevin heeft met veel plezier het hele gebeuren gefilmd.

Laughing

Roland en Marianne waren bezig met verhuizen, dus wij hebben hier ook aan meegeholpen, dozen inpakken en alles verhuizen naar het nieuwe huis, een heel gedoe!

Wink
Na de verhuizing zijn we met z'n tweeen weggegaan met de auto van Marianne om een stukje van het land te bekijken. We hebben de eerste dag ongeveer 800 kilometer gereden naar Esperance, in het zuiden. Daar zijn echt hele mooie spierwitte stranden met heel mooi helderblauw water. Er was ook een strand waar je met de auto op kan rijden, Eleven Mile Beach. (als je een goede offroad auto hebt) Daarna zijn we naar Albany gegaan en daar zijn we naar het Whaling Station geweest waar we allemaal uitleg kregen over het vangen van walvissen en hoe dat proces allemaal ging vroeger. We hebben daar ook nog blowholes gezien, en daar kon je heel erg dichtbij komen, zelfs erop staan in principe en Kevin stond er recht naast toen er ineens allemaal water uitspoot en hij schrok zich dood.
Smile
Vervolgens zijn we naar Denmark gegaan en daar zijn we naar de Elephant Rocks geweest, hele grote rotsen die wat weghebben van een olifant. In Pemberton zijn we naar de Gloucester Tree gegaan, die is 53 meter lang/hoog en daar kan je inklimmen. Er zitten een soort van grote spijkers in de boom die als traptreden dienst doen. Kevin is helemaal naar boven geklommen en Sandra tot ongeveer de helft. Vanaf de top had je een heel mooi uitzicht over de omgeving. Daarna zijn we naar de grotten in Margarit River geweest, daar zijn we in de Mamoth Cave geweest en die was echt heel erg mooi en groot! In dit dorpje zijn we ook nog naar een chocoladefrabriek geweest en daar kon je gratis chocola eten!
Innocent
Als laatste van deze 'trip' zijn we naar de Busselton Jetty geweest, de 2e langste op de wereld, 1,7 kilometer lang. Aan het einde hiervan is een Underwater Observatory. Je gaat dan in een gebouw naar beneden en door de ramen kan je alle vissen zien die daar in de zee zwemmen, dat was erg interessant en leuk om te zien!

Afgelopen maandag zijn we nog een dagje uitgeweest naar Fremantle, een heel gezellig stadje vlakbij Perth. Daar zijn we naar een marktje geweest, die helemaal overdekt was (binnen dus), erg leuk! En we zijn naar het Maritime Museum geweest, daar waren heel veel boten en ook nog een stukje over de marine. Als laatste waren we naar de gevangenis geweest, dat was erg interessant, dat was vroeger een gevangenis, tot 1991. We kregen een hele rondleiding met uitgebreid verhaal over alles en vanalles wat er was gebeurd!

Op dit moment zijn we druk bezig met uitzoeken wat we in Bali allemaal willen gaan doen, want morgen vliegen we alweer daarheen! Dus het duurt nog maar 1 maand voordat deze geweldige reis is afgelopen en we weer naar Nederland moeten gaan. Gelukkig duurt dat nog 1 maand en kunnen we dan lekker genieten van het warme weer op Bali (40graden).

Tot snel!

Kiss

JW en Yvonne

Lieve mensen,
Wat een belevenissen en ervaringen. Zo mooi om te lezen. Wens jullie op Bali net zo veel plezier als de voorgaande maanden. Vergeet vooral niet te genieten.
Liefs uit Apeldoorn.

mama

Weer een uitgebreid verslag, top! Goede vlucht naar Bali en geniet er samen nog even een maandje van! Xxx

Alie

Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten,nu lekker op Bali genieten . Voor jullie het weten is het voorbij. Maar ook wel fijn om straks jullie weer live te zien en allemaal belevenissen te horen van jullie. Liefs van ons allemaal.

Anja koldenhof

geniet er nog maar fijn...super leuk jullie reiservaringen te lezen..Volgens mijn familie is er inderdaad ook nog zo veel te zien in Australië tijd te kort dan...nou fijne terug reis straks over 1 mnd.Groetjes

André

Nog veel plezier die laatste maand.
Ik ben zeer benieuwd naar alle verhalen en foto's als jullie weer "lekker" thuis zijn.

Angelique

Leuk verhaal. Goeie reis en geniet van Bali. Groetjes

Marceline

Weer vele belevenissen gelezen en mooie foto's gezien!Leuk!!
Veel plezier op Bali en geniet er nog even van!!

Irma

Leuk verhaal en leuke foto's!! Goeie reis alvast naar Bali! Kusjes

Stensjes

Wat mooi weer. Leuk om iedere keer die verhalen te lezen en de foto's te zien! Veel plezier nog op Bali, geniet ervan!!