sandraenkevin.reismee.nl

Happy New Year!

Kia ora!

Ten eerste voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!!

Kiss
Hopelijk hebben jullie de jaarswisseling allemaal veilig en wel doorgebracht.

Ondertussen zijn wij alweer een aantal dollars rijker geworden door het werken op de appelorchard! Het was moeilijk om het werken vol te houden, maar het is ons gelukt, 4 hele weken lang, 6 dagen per week

Surprised
Na de 1e dag was Kevin er al klaar mee en wilde per direct op zoek naar een 'echte' baan, maar zelfs hem is het gelukt, haha! Zodra we klaar waren met werk elke dag om 17.00uur was het tijd om een biertje te drinken en natuurlijk voor eten koken. We hebben een hele leuke tijd gehad op de orchard met alle andere backpackers. Wij waren de enige Nederlanders, voor de rest waren er op onze orchard 6 Duitsers en 4 Fransen. We waren ook de jongste, de anderen waren 23 tot en met 29 jaar, maar dat was geen probleem! In 2 weken tijd hebben we daar alle Lord of the Rings en Hobbit films gekeken, wij hadden die nog nooit gezien en vonden ze heel leuk! Elke avond zaten we in het keukentje voor de laptop een film te kijken. De laatste Hobbit hebben we met zijn allen in de bios gezien. Onze laatste avond hadden we een bbq met iedereen georganiseerd door de baas in de plaatselijke pub, Roosters. Daar kon je je eigen 1,5L fles vullen met zelfgebrouwen bier en dan meenemen naar huis, voor ongeveer 5,30 euro! De bbq was heel gezellig en de afterparty ook, Sandra had dit keer iets te diep in het glaasje gekeken.
Undecided

Vervolgens moesten we helaas afscheid nemen van iedereen en zijn we naar Sandra's familie in Galatea gegaan. Toen we daar aankwamen gingen we meteen in de rivier zwemmen, want het was heel erg warm! We hebben daar met zijn allen kerst gevierd, in onze zomerkleren, zo apart. Het leek niet echt op kerst voor ons, maar het was wel leuk. Iedereen had een gedicht geschreven voor degene die hij op zijn lootje had, in het Engels natuurlijk, dat was ons aardig gelukt! We hebben ook de Tongariro Crossing gedaan en Mount Ngaruahoe beklommen, dat is Mount Doom van Lord of the Rings, iets hoger dan 2200 meter. De weg naar de top van de berg was heel steil en er was niet echt een pad, dus een avontuur

Smile
Daarna hebben we nog de Tongariro Crossing gedaan en dan kom je langs hele mooie blauwe meren! Overal op de route staan constant waarschuwingsborden dat je op een zeer actieve vulkaan loopt en je ziet allemaal stoom uit de berg komen, toch wel cool dat we daar gewoon op konden lopen. In 2012 is de vulkaan voor het laatst uitgebarsten! Na 10,5 uur wandelen kwamen we eindelijk aan op de parkeerplaats. 2 dagen later heeft Kevin weer een flinke wandeling gedaan in het bos, waar helemaal geen pad was, en toen hebben ze een wild zwijn gevangen! Sandra was ondertussen naar het strand
Innocent

Met oud & nieuw zijn samen naar een festival in Gisborne gegaan; Rhythm and Vines. Dat werd gehouden op een wijngaard en er waren 4 stages. We hebben een hele leuke jaarwisseling gehad en het was zeker de moeite waard!! Op dit moment zijn we weer bij MJ en Tiemen. Vandaag hebben we een koe in stukken gesneden, Kevin heeft geholpen met snijden en Sandra heeft de etiketten geschreven voor op de zakjes met vlees.

20 januari nemen we de ferry vanaf Wellington naar Picton, op het zuidereiland!

Haere ra!

lidy

Leuk verslag! Xx

Maarten

Hee Sandra en Kevin,

Leuk om te lezen!! Veel plezier bij Tiemen en MJ! doe ze de groetjes!

Jacquelien

Leuk om dit nieuwe verslag te lezen. En mooie foto's!
Nog veel plezier bij MJ en Tiemen. xxx

Irma

Hello darlings :)
Klinkt allemaal super leuk!
Veel plezier bij Tiemen en MJ En jullie laatste paar
Weekjes op het noorder eiland!
Liefsxx

Alie

Wat een belevenis voor jullie,fijn dat wij ook een beetje mee mogen reizen. Have fun.

Angelique

Leuke verhalen. Volgens mij hebben jullie het super leuk daar. Geniet ervan. Groetjes

Rob

Hoe definieert Kevin echt werk eigenlijk?

Marceline

Hoi Sandra en Kevin,
Voor jullie ook de allerbeste wensen en nog heel veel reisplezier in 2015!!
Groetjes van ons allemaal.

Oma van den Brink

Leuk om dit allemaal te lezen , en wat een mooie foto,s

Veel liefs.

André

Mooie foto's. Genieten

Hans, Annemieke en Tessa

leuk om te zien dat jullie daar genieten.
Mooi foto's.

JW en Yvon

Prachtig om dit zo te zien laat staan in het echt te beleven!! Geniet nog lekker even samen......