sandraenkevin.reismee.nl

Het mooie Zuidereiland

Kia Ora!

Ondertussen zijn we alweer 1,5 maand, heel wat avontuur en kilometers verder in het mooie Nieuw-Zeeland.

Onze laatste paar weken in het Noordereiland hebben we afscheid moeten nemen van onze familie. Met MJ& Tiemen hebben we de laatste paar dagen gevist in de zee en op de terugweg gefeest in de "Goodtimes-Van" met veel Bourbon-Cola, Scrumpy's (cider) en harde muziek.

Cool
Ook hebben we een heerlijke afscheidsbbq gehad! Daarna zijn we 'op vakantie' geweest naar Whangamata met Sjors en Annette, daar hebben we heel veel in de zee gezwommen, gebodysurft en gewoon surfen op enorme golven, ook met hun hebben we een erg gezellige tijd gehad! Vervolgens zijn we nog bij Gerda en Tiemen geweest en zij hebben ons nog wat van de omgeving laten zien en we hebben een mooie wandeling gedaan. We zijn naar het Beercan-museum geweest. De grootste verzameling van serie bierblikken ter wereld! Toen was het tijd om naar Wellington te gaan. Daar hebben we ook nog een hele leuke tijd gehad met onze vrienden van de orchard. We zijn uitgeweest en we hebben veel pool gespeeld. Vervolgens hebben we de ferry gemist
Surprised
, omdat we dachten dat we een dag later zouden gaan, gelukkig konden we dat nog optijd veranderen...

In het Zuidereiland zijn we als eerste naar de Marlborough Sounds geweest via de Queen Charlotte Drive, dat was echt heel mooi! Daar hebben we nog Mount Stokes beklommen en vanaf de top hadden we heel mooi uitzicht, we konden zelfs het Noordereiland zien!

Laughing
Daarna hebben we een wandeling van 4 dagen gedaan, 65 km, in het Abel Tasman National Park. We zijn met de watertaxi naar het einde gebracht en vanaf daar zijn we teruggelopen. Het was echt prachtig, gouden stranden en heel helder blauw zeewater. We hebben elke dag kunnen zwemmen.

Vervolgens hebben we een week ge-wwooft op een boerderij in Culverden. Dat houdt in dat je 4 uurtjes per dag werkt en in ruil daarvoor krijg je onderdak en eten. Het was echt een enorme boerderij van 1100 hectare.

Surprised
Wij moesten vooral klusjes in de tuin doen en de ramen van het hele huis wassen (kostte ons 8uur). We hebben ook geholpen met koeien melken en we hebben op de bergen gelopen die ook nog tot de boerderij behoren! Na het woofen hebben in Kaikoura whalewatching gedaan en we hadden geluk, we hebben een walvis gezien, heel gaaf!
Innocent

Op dit moment zijn we aan het genieten van het heerlijke weer aan de West Coast. Gisteren hebben we nog een berg beklommen, Avalanche Peak, in het Arthur's Pass National Park. Boven op de berg hebben we de Kea gezien, dit is de enige bergpapagaai in de wereld en ze kunnen gemakkelijk je tas openmaken en al je eten opeten! Gelukkig deden ze dat niet bij ons

Smile

Zo, jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Wij gaan nog even genieten van de laatste 1,5 maand in Nieuw-Zeeland!

Haere ra!

Kiss

marceline

Hoi Sandra en Kevin,
Leuk om te lezen al jullie mooie belevenissen met daarbij de prachtige foto's. Wat een mooie natuur!
Geniet van jullie laatste 1,5 maand in Nieuw Zeeland!!
Groetjes vanuit Apeldoorn.

Jacquelien Jeulink

Hey Kevin en Sandra,
Leuk om al jullie ervaringen weer te lezen. Wat hebben jullie ook al veel ondernomen zeg. Geniet van de laatste weken in Nieuw Zeeland! Daarna op weg naar Roland en Marian in Australië. Groetjes en dikke knuffel. xxx

Irma

Lieve san en Kev!
Heel leuk weer om te lezen!
Geniet ervan!!
Kusjes Irma

Oma van den Brink .

Fijn jullie zo weer even gezien te hebben. Heb net de foto.s gezien en het verhaal van jullie gelezen .Wat ziet het er daar mooi uit. Nu nog even en dan weer naar een ander land. Ik zou zeggen geniet er nog maar even van , want de laatste paar maanden gaan heel snel hoor ?
Veel liefs van mij .