sandraenkevin.reismee.nl

Op naar het volgende avontuur!

Kia ora!

Terwijl het bij jullie aan de andere kant van de wereld warmer begint te worden wordt het hier langzamerhand kouder en komen we op dezelfde temperaturen te zitten. Dat betekent dus voor ons dat het tijd is om verder te gaan en weer wat warmte op te zoeken.

Smile

De afgelopen 2 maanden hebben wij nog lekker kunnen genieten van het mooie weer en de prachtige natuur van Nieuw-Zeeland. We hebben de 2 bekendste gletsjers gezien: de Fox Glacier hebben we van onderaf gezien en de Franz Josef Glacier hebben we van bovenaf kunnen zien door een wandeling van 7uur. Het was echt mooi om te zien en overal eromheen zie je watervallen. Het was ook apart, want het was heel warm weer, maar 200 meter van ons vandaan is dan de gletsjer met bergen ijs en sneeuw erop

Surprised
Na het bezoeken van de gletsjers zijn we naar Lake Matheson geweest (mirrorlake) bij dit meer zie je heel mooi de weerspiegeling van de bergen in het water, een spiegel dus. We zijn ook naar de Hokitika Gorge geweest, een plaatsje net iets boven de gletsjers. Op deze plek is het water zo ontzettend mooi blauw, echt alsof het bewerkt is. Dat komt door het smeltwater van de gletsjers en bepaalde planten die er groeien.

Vervolgens zijn we verder gereden naar Wanaka, hier hebben we eigenlijk niet echt veel gedaan. We hebben het stadje bekeken en verder hebben we vooral gerelaxed en in Lake Wanaka gezwommen! Daarna gingen we naar Queenstown, bekend als DE adrenalinestad van NZ. We vonden het een mooie en gezellige stad, vol met allemaal toeristen. We hebben er de 'wereldberoemde' Fergburger gegeten. Dit burgerrestaurant is zo populair dat de rij helemaal tot aan de straat staat. Wij hebben in totaal een uur moeten wachten op onze burgers, maar het was dan ook heel erg lekker!

Laughing
In Queenstown hebben we ook nog een kroegentocht gedaan, wat erg gezellig was.

Vervolgens hebben we weer een weekje geWWOOFt in Invercargill. Deze mensen waren superaardig en heel flexibel in het werk. We hebben hout gehakt, een afrastering gemaakt (kevin mocht op een digger de gaten in de grond boren voor de palen) en Sandra heeft ook nog wat schoongemaakt binnen in huis. Tijdens het WWOOFen hebben we Bluff bezocht, dit is het 'toeristische' zuidelijkste plekje van het zuidereiland. Vervolgens hebben we in het "Catlins National Park" ook nog het echte zuidelijkste puntje bezocht.

Cool
In dit park zijn we ook nog naar de Cathedral Caves geweest. Je kan daar alleen komen vanaf 2 uur voor tot 2 uur na eb, anders is het water te hoog. Toen wij gingen was het eb om 9.15uur. Maar we hadden ons verslapen en toen waren we nog verkeerd gereden waardoor we bijna te laat waren.. Uiteindelijk waren we om 10.15uur op de parkeerplaats en om 11.15 uur moest je terug zijn anders moest je een boete betalen. Maar... de wandeling naar de Caves en terug was 1 uur in totaal. Dus wij zijn naar beneden gerend en hebben rustig de caves kunnen bekijken, die er erg indrukwekkend uitzagen, erg hoog en nog redelijk diep ook! Toen we terugkwamen bij de auto hadden we zelfs nog 20minuten over dus allemaal prima uiteindelijk! :)

Daarna zijn we naar Dunedin gegaan. Hier hebben we tunnelbeach bezocht; een heel klein strandje waar je door een tunneltje heen moet om er te komen. (en nog een wandelingetje vooraf vanaf de parkeerplaats) Dat was erg leuk en mooi om te zien! We hadden gehoopt dat we in het Catlins park nog pinguins zouden zien, maar helaas.. Toen kwamen we erachter dat dat ook nog kon in de Otago Peninsula, naast Dunedin. Om pinguins te zien moet je net bij zonsopgang of -ondergang zijn, want op die momenten gaan ze net in of uit het water. Dus wij zijn om 6 uur opgestaan, weer verkeerd gereden en uiteindelijk naar de goede plek geraced om de pinguins te kunnen zien. We waren bij "Sandfly Bay" daar moesten we nog helemaal door de duinen naar beneden. Benenden aangekomen zagen we een dikke zeeleeuw liggen, maar geen pinguins. Dus wij waren al een beetje teleurgesteld tot er een gids naar ons toekwam en vertelde dat er zelfs 2 pinguins stonden ( we hadden nog niet goed genoeg gekeken dus). Dus we hebben 2 yellow-eyed pinguins in levende lijve gezien op het strand. Echt apart, maar wel supergaaf.

Nog een hoogtepunt (letterlijk

Tongue Out
) van onze afgelopen weken was het bezoekje aan Mount Cook, de hoogste berg van NZ, 3754 meter hoog. Nee, we zijn niet naar de top geklommen en om eerlijk te zijn hebben we hem nog niet eens aangeraakt. Maar we hebben de Hooker Valley Walk gedaan. Aan het einde van deze wandeling kom je uit bij een gletsjermeer waar allemaal ijsschotsen in drijven, heel apart want het was echt superwarm weer en dat water steenkoud! Vanaf dat punt kon je de berg heel mooi zien. De bergen eromheen waren ook heel mooi, veel gletsjers ook! Als laatste hebben we nog een fantastische dag gehad voor kevins verjaardag. We hebben namelijk geraft! Dat was echt heel gaaf. Het was op de snelste rapids die je mag raften en dat was snel! Het werd rustig opgebouwd, in het rustige water leerden we de commando's en vervolgens kwamen de rapids 2 en 3 en daarna rapids Grade 5, superleuk!
Laughing

Op dit moment zijn we in Christchurch en zijn we vooral aan het uitrusten van het reizen. We verblijven bij twee jongens thuis en zij zijn nogal gamefreaks, dus we hebben zat te doen.

Wink
Het belangrijkste wat we moesten doen hebben we vandaag eindelijk gedaan: de auto is verkocht. Niet voor de prijs dat we hadden gehoopt, maar op dit moment vertrekken alle backpackers en iedereen wil graag zijn auto verkopen. Die zorg is dus weg! Aankomende dinsdagochtend, maandagavond voor jullie, is het tijd voor ons om het mooie Nieuw-Zeeland te verlaten. We gaan dit land erg missen, stiekem voelen we ons al echte kiwi's (inwoners van NZ), maar we gaan nu aan een nieuw avontuur beginnen. We vliegen namelijk naar Perth in Australie. En dan duurt het nog maar 2 maanden voor we weer thuis zijn, tot dan!

Haere ra

Liefs van ons

Kiss

JW en Yvonne

Wat een prachtig verhaal ..... en wat een mooie ervaringen hebben jullie weer opgedaan
Dit pakken ze jullie niet meer af!!
Fijn dat de auto is verkocht die zeker zijn diensten heeft bewezen. De euro's weer in de pocket.
Geniet van de tijd die gaat komen in Australie. Goede reis en tot het volgende verhaal.
Liefs van ons....

mama

Jullie belevenissen met veel plezier gelezen, TOP! Nog een paar fijne dagen en een goede vlucht naar Perth! Xx

Irma

Mooi verhaal!
Super dat jullie de auto verkocht hebben!!
Kusjes

Jacquelien

Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Fijn dat de auto is verkocht. Nu op naar het volgende avontuur, Australië.
Ik wens jullie een hele goede vlucht naar Roland en Marianne. xxx

Jos

Heel leuk verhaal !! Jullie beleven echt veel zeg, mooi dat de auto is verkocht!! :) geniet nog van de laatste paar dagen Nieuw-Zeeland!

Oma v. d. Brink .

Bedankt voor dit mooie verhaal .Ik wens jullie nog een hele fijne tijd in Australie .

Veel liefs van Oma.

Marceline

Wat een belevenissen!! Mooi verhaal.
Fijn dat de auto verkocht is!
Veel plezier met jullie nieuwe avontuur in Australië.
Groetjes,
Marceline

Alie

Wat een belevenissen. Fijn dat jullie zo genieten en heel leuk dat wij zo ook mee kunnen reizen. Liefs mij.