sandraenkevin.reismee.nl

Northland................ Done !

Kia Ora!

We zijn precies 2 weken geleden op weg gegaan met onze eerste "EIGEN" auto

Laughing
( in de regen... ) Inclusief campeerspullen, zoals pannen, borden etc. We hebben "The Northland" bezocht, zo wordt het noordelijkste 'uitsteeksel' van het Noordereiland genoemd. De eerste camping was in Dargaville, een nogal rustig dorpje dus de volgende dag maar meteen weer verder! Die dag zijn we naar de "Kai Iwi Lakes" gegaan, drie mooie meren, vooral de grootste was erg mooi! We kwamen onderweg door een groot Forest van 18 km lang, een hele bochtige bergweg, en hier hebben we ook de grootste boom van Nieuw-Zeeland gezien, Tane Mahuta. In Opononi, vlak na het Forest, hebben we onze 1e Fish and Chips gegeten en sliepen we op een camping met uitzicht op de zee!

Vervolgens zijn we naar "Ninety Mile Beach" gegaan en daar zijn we naar duinen geweest die hoger zijn dan 100meter. Daar gingen we duinsurfen, supercool!

Cool
We hadden ook nog eens heeeerlijk weer. Daarna hebben we uiteraard ook het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland bezocht, Cape Reinga, hier zie je 2 oceanen bij elkaar komen. De golven van de oceanen knallen daar tegen elkaar aan, heel apart om te zien!

Daarna zijn we op weg gegaan naar de "Bay of Islands". Voor we daar waren hebben we overnacht in Kerikeri op een hele mooie camping aan een rivier. We kregen het beste plekje, want verder waren er toch bijna geen mensen. We waren nu nog in een erg rustige periode, dus we hebben ook nog weinig mensen gezien. Op deze camping konden we kajaks huren en dat hebben we natuurlijk gedaan. We hebben een mooi tochtje over de rivier gevaren, met weer heerlijk weer, gelukkig maar want we werden nogal nat in de 2persoonskajak.

Tongue Out
In Kerikeri hebben we ook nog een River Walk gedaan, deze ging natuurlijk langs de rivier en onderweg kwamen we langs 2 watervallen!

Toen we in Paihia aankwamen (Bay of Islands) hebben we meteen een boottocht geboekt voor de volgende dag, want er was een aanbieding!

Money Mouth
Om 9 uur 's ochtends vertrok de boot. We zaten op het bovendek en voeren langs de verschillende mooie eilanden in de baai. Officieel zijn er 144 eilanden die samen de Bay of Islands vormen, maar zoveel hebben we er niet gezien. Onderweg hebben we wilde zeehonden gezien en ook een groep met dolfijnen. Er was een mogelijkheid om met de dolfijnen te zwemmen als we ze zouden tegenkomen, maar er waren babydolfijnen bij waardoor we helaas niet ermee konden zwemmen... Het was wel cool dat we ze konden zien! We zijn ook door "The Hole in the Rock" gevaren. Dit is een grote rots in het water waar een gat in zit en het is wereldberoemd.
Wink

Daarna zijn we een paar dagen bij Rewi verbleven. Hij is een neef van MJ. Hij woont een beetje buitenaf en heeft een heel groot stuk land van een aantal hectare. Kevin heeft daar 2 dagen op een crossmotor gereden door de bossen en Sandra mocht achterop de quad erachteraan. Dat was echt leuk!!

Laughing
We hebben vanaf daar ook nog Glowworm Caves bezocht. Dat was ook cool! Het waren grotten zonder paden enzo dus je moest eerst de grot vinden en vervolgens over alle rotsen heen en door het water de grot in. Je kon best ver de grot in en uiteraard hebben we ook Glowworms gezien, hele kleine wormpjes die lichtgeven, een soort groenig licht. We hebben bij Rewi ook een Hangi meegemaakt, dit is iets wat de Maori doen, de oorspronkelijke bewoners van Nieuw-Zeeland.

Hierbij maken ze een groot gat in de grond en ze maken een vuur waarbij ze allemaal stenen verwarmen. Vervolgens gooien ze die stenen in de grond en daarbovenop zetten ze kratten met eten erin. Daaroverheen gooien ze allemaal natte doeken, zodat er stoom ontstaan door het water dat op de hete stenen komt. Op die manier wordt het eten gekookt. 3 uur later wordt alles uit de grond gehaald en is het klaar om opgegeten te worden! Heel interessant om een keer mee te maken

Smile

Op dit moment zijn we weer terug in Auckland bij de zus van MJ, Waana. We zijn vandaag naar het strand geweest, want het was lekker weer! We zitten allebei onder de muggenbulten wat echt heel kut is

Yell
Maar verder gaat het helemaal super met ons! Vanavond gaan we stappen in Auckland met Waana's dochter en dan vertrekken we morgen richting Coromandel.

Hopelijk gaat het daar met jullie ook allemaal goed en jullie horen zo snel mogelijk weer van ons!

Haere ra

Kiss

miranda brouwer

???? Leuk ????

Irma

Haiiii!
Klinkt allemaal heel leuk!
Fijn dat jullie lekker weer hebben :D
Stapze vanavond! En hopelijk zijn jullie snel van de jeuk van jullie muggenbulten af, hihi!
xxxxx
ps. Leuke foto's ook!

JW en Yvonne

Leuk en fijn dat alles goed gaat met jullie.
De auto ziet er goed uit.
Wat een luxe lieve mensen om zo je droomreis te maken. De foto's zien er mooi uit en geeft een idee met het reisverslag wat jullie meemaken.
Geniet maar lekker en heel veel plezier.
Grt vanuit Apeldoorn.

jacquelien

Fijn om te lezen en te zien dat jullie zo genieten, en zoveel leuke dingen meemaken. En dit allemaal al in 4 weken tijd. Heel veel plezier met stappen. Mooie foto's.
Zo genieten wij ook mee op afstand. xxxx

alie

Hey Sandra en kevin,jeetje wat en belevenis. Fijn dat jullie het naar de zin hebben. Gezellig om op zaterdagochtend jullie belevenissen te lezen. wij wachten op een volgend bericht en jullie wensen wij heel veel plezier.xx

Rob

In combinatie met de foto's wordt het me steeds duidelijker hoe zwaar jullie het eigenlijk hebben (-: Kevin, het was volgens je 'motivatiebrief' toch ook de bedoeling om nog wat werkervaring op te doen, of heb ik iets gemist? Zonder gekheid, een ervaring om nooit meer te vergeten.

Maarten

Superleuk om te lezen en de foto's te zien!!
Heel veel plezier nog!

Xx