sandraenkevin.reismee.nl

Het avontuur gaat nu echt beginnen!

Kia ora!

We zijn eindelijk van onze jetlag af en ondertussen hebben we een nieuw onderkomen.

We zijn tot en met maandagochtend in het hostel gebleven. In die tussentijd zijn we druk bezig geweest. We hebben namelijk een bankrekening afgesloten, we hebben veel gezocht naar auto's en we zijn een paar keer met de trein heen en weer gereisd om auto's te bekijken. De juiste zat er helaas nog niet tussen... Ook hebben we al een aantgal keren voor onszelf moeten koken, wat goed lukt!

Afgelopen zaterdag werden we rond 6 uur wakker van een keihard geluid, het brandalarm! Iedereen sprong uit bed en deed zijn kleren aan en pakte alle belangrijke spullen. We kregen de hele tijd te horen dat we moesten wachten op verdere instructies. Na een hele tijd, ongeveer 30 minuten, hield het op en was er dus gelukkig geen brand. Het bleek dat iemand tegen de brandbeveiliging had geslagen...

Undecided

Via Tiemen, Sandra's neef, en zijn vriendin MJ verblijven we nu bij Ben. Hij is de vader van MJ's zoon. Hij woont wat zuidelijker van het centrum van Auckland, in Onehunga. Zijn huis is heel dichtbij een overdekt winkelcentrum en een winkelstraat.

Laughing
Hij heeft ons al veel van de omgeving laten zien, zoals vier bergen waarvan er 1 een slapende vulkaan is en een andere heeft een heel gangenstelsel door de berg heen zonder verlichting. Vanaf de bergen heb je een heel mooi uitzicht over de stad, vooral 's avonds met allemaal lichtjes. We mochten ook Bens fietsen lenen en daardoor hebben we ook weer meer kunnen zien, we zijn naar onder andere een strandje gefietst.

Gister was Sandra jarig, bedankt voor alle felicitaties!

Laughing
's Middags hebben we midget golf gespeeld. Het was heel mooi weer, korte broeken weer en een strakblauwe lucht. We moeten nog een beetje wennen aan de sterke zon hier in Nieuw Zeeland (de eerste dag met zon waren we al verbrand
Embarassed
). 's Avonds hebben we samen met Ben pizza gegeten, bier/wijn gedronken en film gekeken.

We hebben ook groot nieuws: morgen gaan we namelijk onze Van ophalen en kopen! Er wordt een bed voor ons in gemaakt, maar ze laten de middelste rij stoelen er wel in, zodat we hem weer makkelijk kunnen verkopen aan bijvoorbeeld een familie.

Wink
Voor de geinteresseerden: het is een Toyota Lucida uit 1998. We hebben nog geen foto, maar dat komt nog!

Dus vanaf dit weekend gaat onze tocht richting het noorden eindelijk beginnen. We hebben er heel veel zin in en zullen jullie op de hoogte houden.

Haere ra

Ps. bedankt voor het leuke boekje met alle verhaaltjes!

PPs heel leuk elke keer al die reacties!!

JW en Yvonne

Tussen de regels door lees je hoeveel zin jullie hebben in dit avontuur. Geweldig dat het zoeken naar een auto gelukt is en ja....nu kan het echt beginnen. Heel veel veilige kilometers gewenst en houdt ons op de hoogte. Het is leuk om jullie verhalen te volgen. Have Fun!!

Irma

Hoi schatjes!
Wat fijn dat jullie een auto hebben gevonden!! En er wordt dus gewoon een bed in gemaakt, heel chill! Ga lekker genieten van jullie trip naar het noorden! Ben heel benieuwd :D !
Dikkekusxxx

Aliev/d Brink

Wens jullie vele veilige kilometers naar het noorden, dikke knuffel van hier.